Znaczenie wprost:
Truskawki symbolizują witalność; są smaczne, bogate w witaminy i składniki odżywcze, a ich jasnoczerwony kolor i słodki smak kojarzą się ze świeżością i energią.
Ciekawostka: przy idealnych warunkach, z jednej rośliny może wyrosnąć nawet 100 truskawek!
Znaczenie głębsze:
Po uważnym przyjrzeniu się, można dostrzec, że jedno z nasion, jeden listek i część miąższu są nieco inne niż pozostałe. Ich odmienny odcień symbolizuje uważność ( ang. mindfulness ), ale również szczegółowość i precyzję na które kładziemy olbrzymi nacisk.
Znaczenie wprost:
W 2009 roku, podczas planowania uruchomienia pierwszej lokalizacji ICHIGO®, założyciele rozważali odpowiednie nazwy dla swojego przedsiębiorstwa. W trakcie tych rozważań zdecydowali się na nietypowe słowo, brzmiące jakby miało pochodzić z kultury azjatyckiej, które jednocześnie będzie wzbudzać pozytywne emocje.
Słowo ichigo z języka japońskiego 苺 oznacza truskawkę - owoc znany i lubiany na całym świecie.
Znaczenie głębsze:
Samo skojarzenie z truskawką nie wystarczyło, aby nazwa ICHIGO® była odpowiednia dla przedsiębiorstwa. Słowo "ICHIGO" jest również silnie związane z japońską ceremonią parzenia herbaty, a konkretnie z jej filozofią "Ichi-go ichi-e" ( 一期一会 ). To japońskie powiedzenie oznacza "jeden czas, jedno spotkanie" i reprezentuje filozofię życiową, zgodnie z którą każde spotkanie i każda sytuacja w życiu jest unikalna i niepowtarzalna. Ostatecznie, jak mawiał Heraklit z Efezu - "wszystko płynie" i nawet jeśli zbierzemy się w tym samym składzie, w tym samym miejscu i ta sama osoba zaparzy nam tę samą herbatę, doskonale wiadomo, że otaczający świat już dawno się zmienił a wraz z nim i uczestnicy i atmosfera.
Ten koncept jest zgodny z ideą "mindfulness" czyli uważności, która pozwala skupić się na obecnym momencie, cieszyć się nim i doświadczać go w pełni.
W ICHIGO® poszerzamy tę koncepcję o nasz stosunek do współpracowników, partnerów i klientów: nie odrzucamy żadnej krytyki, propozycji lub okazji jaka się pojawia bez jej uprzedniego zbadania oraz pomocy. Niejednokrotnie udzielamy się non-profit w sytuacjach, które wymagają szczególnej troski. Zdarza się, że będą to projekty tłumaczeń z języka japońskiego na głowniach starych Katan, innym razem będzie to pomoc w znalezieniu odpowiedniego prawnika w nagłej sprawie rodzinnej w Japonii. To dla nas bardzo ważne, żeby marka ICHIGO® stanowiła standard najwyższej jakości, precyzji ale też otwartości na potrzeby drugiego człowieka.